شرکت خودروسازی تویوتا این روزها در حال تجدید نظر در طراحی انواع ماشینهای خود برای سال 2014 است؛ از کمری (Camry) و آوالون (Avalon) گرفته تا فوررانر (4Runner) جدید و کامیونهای توندرا (Tundra Trucks) که در آیندهای نه چندان دور عرضه خواهند شد. آن چه در این مقاله راجع به تویوتا کرولا 2014 خواهید خواند، در حقیقت تحول شگرفی است که در ویژگیهای یازدهمین نسل سدان جمع و جور به وقوع پیوسته است.
فاصله بین محورهای جلو و عقب و در نتیجه طول کلی این تویوتا در حدود 12 سانتیمتر بلندتر شده است. همچنین فضای پا برای سرنشینان عقب اندکی افزایش یافته و راحتی و آسایش بیشتری را فراهم کرده است. همانطورکه در تصاویر دیده میشود، سقف این کرولا اندکی پایینتر است و به قدری ماهرانه و عریض طراحی شده است که ظاهری منعطفتر و انحنایی بیشتر به ارمغان آورده است. لازم به ذکر است، سیستم تعلیقجلو و عقب این سدان ژاپنی به همان حالت قبلی نگه داشته شده و هیچ تغییر خاصی نکرده است.
اگرچه شرکت تویوتا تمام سعی خود را در ارائه طرحی نوآورانه بهکار بسته است، اما همانطور که از نمای جلو مشخص است، کشیدگی بیش از حد و کلیشهای بودن طرح جلوی این خودرو نامطلوب است. با این وجود، چراغهای LED جلو طوری تنظیم شدهاند که حجم محفظه چراغها به حداقل مقدار ممکن رسیده است. به گفته شرکت سازنده، تویوتا کرولا 2014 در چهار تیپ مختلف به بازار خواهد آمد؛ تیپ "S" یکی از اسپرتترین آنها با چرخهای آلومینیومی 17 اینچی است. حال، بسته به اینکه کدام تیپ مد نظر خریداران باشد، بقیه آپشنهای خودرو نظیر لوازم و تجهیزات داخلی، گرمکن صندلیهای جلو، فرمان با روکش چرم، سیستم مسیریاب ماهوارهای (GPS) و Entune Smart Phone قابل سفارش خواهد بود.
اگرچه از نظر فنی اطلاعات جامعی راجع به این کرولا در دست نیست، اما بر اساس آنچه در دنیای وب منتشر شده است، این تویوتا با داشتن یک موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری میتواند 132 اسب بخار نیرو تولید کند و آن را از طریق گیربکس متغیر پیوسته (CVT) چهار سرعته اتوماتیک یا شش سرعته دستی به چرخها منتقل سازد. گفتنی است، در پشت غربیلک فرمان تیپ "S" این کرولا، از اهرمهای تعویض دنده نیز استفاده شده است که راننده با در اختیار داشتن آنها میتواند تعویض دنده را از طریق گیربکس متغیر پیوسته 6 سرعته دستی به نرمی و راحتی انجام دهد. همچنین در این تیپ، امکان انتخاب حالت رانندگی "اسپرت" نیز در نظر گرفته شده است که باعث میشود راننده از بیشترین کارایی گیربکس CVT و فرمانپذیری عالی خودرو نهایت لذت را ببرد.
تیپ دیگری از این کرولا تحت عنوان "LE Eco" که با هدف مصرف سوخت پایین (7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر رانندگی) ارائه شده است، تایرهای 15 اینچی با مقاومت چرخشی کم دارد و با داشتن همان گیربکس و موتور 1.8 لیتری اما مجهز به سیستم کنترل دقیق سوپاپها (Valvetrain) میتواند قدرت را به اندازه 8 اسب بخار افزایش داده و آن را به 140 اسب بخار برساند.
آنچه که در این مقاله از نظر شما گذشت، شرح بسیار کوتاهی بود از مشخصات و ویژگیهای اولیه این سدان جمع و جور نوپا که هنوز در بازار رقابت پا نگذاشته است. امیدواریم در آینده با ارائه اطلاعات بیشتر راجع به این خودرو بتوانیم بررسی دقیقتری روی آن انجام دهیم.
2013 © Tototagate. ALL Rights Reserved.