هیولای نیمه ایرانی

  • 1393/06/05
  • رامین شریف زاده
هیولای نیمه ایرانی

هیولای نیمه ایرانی
این سوپراسپورت شبیه هواپیماهای جنگنده است
این خودرو را گروه «رضوانی موتور» طراحی و« beast» یا «هیولا» نامگذاری کرده و تحت نظر مهندسان DDM آریل اتم در کارولینای جنوبی تولید خواهد شد. این ماشین البته یک ریشه انگلیسی هم دارد و براساس خودروی آریل اتم ساخته‌شده که یک ماشین سبک‌وزن انگلیسی است.

بدنه هیولا اما توسط یک طراح آذربایجانی الاصل به نام سمیر صادق‌اف طراحی‌شده است، کسی که پیش‌ از این نام او را به خاطر طراحی کانسپت استون مارتین DBC و یک مدل فراری شنیده بودیم. جنس بدنه این ماشین از فیبرکربن بوده و باوجود سادگی، فرمی عضلانی و اسپورت دارد. فردیس رضوانی صاحب شرکت رضوانی‌موتور علاقه زیادی به هواپیماهای جنگنده دارد و همین دلیل شباهت این ماشین به هواپیماهای جنگنده است.

چراغ‌های باریک و شکاف‌های تندوتیز روی بدنه در مجموع حس و حال روبه‌رو شدن با یک هواپیمای شکاری را در ذهن ایجاد می‌کند. سقف ماشین قابلیت جابه‌جایی دارد و شیشه جلو را هم می‌توان از روی آن برداشت تا هنگام رانندگی نهایت تماس با محیط بیرون برقرار شود. صندلی‌های فرورفته و چرخ‌های ۴۸ سانتی‌متری هم به ایجاد این حس کمک کرده و درمجموع حس یک رانندگی بدون فاصله با جاده را منتقل می‌کند.

برای این ماشین دو مدل با دو موتور جداگانه در نظر گرفته ‌شده است. مدل ضعیف‌تر یا beast300 یک موتور دو لیتری توربو است که ۳۱۵ اسب‌بخار قدرت دارد و می‌تواند این ماشین ۶۶۰ کیلوگرمی را طی ۳ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. مدل ۵۰۰ این ماشین اما ۴/۲ لیتری است و ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند که ماشین را در ۷/۲ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه خواهد رساند. برای این دو مدل در حالت پایه قیمت‌های ۹۹ هزار و ۵۰۰ دلار و ۱۲۴ هزار و ۹۰۰ دلاری تعیین شده است. سری‌های بعدی و پیشرفته‌تر به قیمت ۱۱۹ و ۱۳۹ هزار دلار خواهند رسید. هر دو مدل این ماشین به یک جعبه‌دنده شش‌سرعته مجهز هستند یک گزینه ویژه هم برای صاحبان آریل اتم در نظر گرفته‌ شده است تا با پرداخت ۴۹ هزار دلار خودروی خود را به این مدل ارتقا دهند. اولین مدل این خودرو هم به‌زودی به نخستین مشتری آن در ایالت تگزاس آمریکا تحویل داده خواهد شد.